Kirkenioestjylland.dk

25% af danskerne tror Jesus er Guds søn

I dag er kristendommen en udbredt religion i Danmark, 25% af danskerne tror Jesus er Guds søn, og 18% mener, at han er verdens frelser. Bortset fra luthersk, er der et lille katolsk mindretal såvel som et lille protestantisk kirkesamfund som Danmarks Baptistunion og Danmarks reformerede synode. Kristendommen i Danmark ser ud til at have en lys fremtid, fordi nogle kristne apologetikere har indtaget scenen og tager kampen op i den ateistiske lejr. Det sunde gen i det danske samfund er folks evne til at have åbne diskussioner, og til at ønske fornuft og logik velkommen.

Hvad er meningen med livet?

Det danske folk er knapt nok klar over, at videnskab ikke siger noget om Gud; heller ikke give nogen tilfredsstillende forklaring vedrørende skabelse. Videnskab siger eller skelner ikke – forskere gør det. Og det danske samfund indser ikke, at ethvert udsagn fra en videnskabsmand ikke er en videnskabserklæring. Forskere har misbrugt deres status i samfundet for at fremme deres egne personlige synspunkter, som slet ikke er baseret på videnskab. Videnskab kan ikke engang forklare det grundlæggende spørgsmål hos en 5-årig, hvorfor vi mennesker er her på jorden. “Hvad er meningen med livet?” Videnskaben giver heller ingen indikationer på, hvad moral betyder? Videnskab kan ikke svare på, hvad menneskets moral er, og hvorfor mennesker skal være opmærksomme på moralske værdier eller leve efter moralske regler – moralistiske regler, der ikke ændrer sig fra tid til anden, samfund til samfund eller kultur til kultur, moralske regler som de ti bud. For eksempel kan videnskab ikke engang svare på, hvorfor en ung mand ikke bør begå voldtægt eller endda ikke begå mord. Hvis præsterne i danske kirker blot går videre ind i det danske samfund med bare disse to spørgsmål, kan de opnå en frygtelig masse mere, end de kan ved at tale om Gud.