Udtrykket ‘kristendom’ mangler en definition i det moderne Danmark. For Danmarks borgere er Bibelen en bog med mange regler, og kirken er et sted, hvor disse regler undervises. Derfor, hvis man ønsker at leve et lykkeligt og opfyldende liv i overensstemmelse med den moderne definition af at opfylde, i henhold til nutidens standard lykkeopfyldelse, skal man holde sig væk fra den religion, der kaldes kristendom og en bygning kaldet kirke. En præst for det danske folk er ikke en ven, der prøver at hjælpe dem, men en forhindring, et stød på en tilsyneladende glattet og fejlfri vej. Selve essensen af ​​ordet kristendom har mistet sin smag, og Kristus i øjnene på den almindelige dansker var en sigøjner, der blev korsfæstet. Danmarks befolkning er ikke engang villig til at afse et øjeblik af deres dyrebare tid på at forstå Jesu Kristi liv og person. I den anden ende af spektret kan folk tro på, at religion og kristendom har bragt meget elendighed og snæversindethed til denne verden i lang tid, og det er bedst, at kristendommen holdes i tømmer. Selvom intet kan være længere væk fra sandheden, er det alligevel ikke så stor udfordring at tage sandheden til folket, hvis en præst er villig til at imødekomme de filosofiske behov i denne åndeligt sultne nation.

‘Du viser mig en mand uden moral, og jeg vil vise dig et monster’. Danmarks almindelige borger har ingen anelse om, hvad Jesus Kristus handlede om, og er heller ikke interesseret i at finde ud af det. Deres hjerter og sind er blevet lukket, enhver objektiv sandhed eller moralsk ræsonnement er blevet forsvarligt bundet af falske fortællinger fra moderne ateister i mangel af kendskab til den kristne skrift. I dagens moderne tid har Danmarks befolkning længe øvet på at høre gennem øjnene og kigge gennem ørerne. De tilbringer time efter time foran Idiot-boksen, der stråler episode efter episode, disse tv-episoder programmerer danskerne til at afvise enhver objektiv sandhed, der måtte komme deres vej gennem fornuftig overvejelse eller selvlæring. Utallige episoder på historiekanalen omhyggeligt udformet af førende arkæologer, modstrider falskt og nemt veletablerede fakta, der vipper skalaerne til fordel for Bibelen, som er solid ætset i sten. Bibelske historier som Noahs store oversvømmelse og den jomfruelige fødsel af Jesus Kristus er blevet hånet, bagatelliseret igen og igen på kassen, der stråler ubestridt, hvad det måtte ønske sig.

Enhver nation, også Danmark, som har forsøgt at fjerne Bibelen og har forsøgt at blomstre på ateistiske værdier, er blevet udsat for massiv blodsudgydelse og elendighed og ødelæggelse gennem historien. Stalin dræbte 60 millioner af sit eget folk, Mao påførte sit eget folk en lige så voldsom grusomhed, det 20. århundrede var stort set en gud velsigne århundrede og også det blodigste. Flere blev dræbt, kvinder voldtaget og børn misbrugt i det 20. århundrede end alle de foregående 19 århundreder sammensat. Danmarks ateister skal stoppe og bør begynde at tænke, hvad er det i sandhed, som de tager et problem med. Er det virkelig sandt, at Bibelen mangler stof, eller er det deres egne kødelige ønsker, der forbyder dem at gøre en indsats for at se på virkeligheden med et objektivt sind? Fordi forskere overalt, både kristne og ellers, er kommet til den konklusion, at muligheden for, at dette univers er opstået ved en tilfældighed, er udelukket. Hvert himmellegeme og dets funktion er så i sig sammenflettet og fejlmarginen så minimal, at det er umuligt for skabelsen at eksistere i sin nuværende form ved en tilfældighed gennem “the big bang” for milliarder af år siden.

Kirken og de gejstlige er så dårligt udstyrede i Danmark både intellektuelt og med hensyn til lidenskab, at information bliver nødt til at kanaliseres på ukonventionelle måder, for eksempel et dømt hjerte. Danmarks kristne bliver nødt til at brænde midnatsolien og dykke ned i bøger fra fremtrædende kristne videnskabsfolk, der har argumenteret for kristendommen på et sprog, som en ateist ville være mere åben for. Den triste virkelighed for det gudløse Danmark er, at kaos og sårbarhed lurer lige om hjørnet, for når manden holder op med at tro på Gud, begynder han at tro på næsten alt, hvad der forekommer rationelt eller lovende i øjeblikket. Om ikke andet, er Bibelen stadig det bedste opslagsverk, når det gælder at besvare livets eksistentielle spørgsmål og en perfekt guide, når man tager moralske og etiske beslutninger.